Transportbranchen står over for store udfordringer. Fra chaufførmangel til statslige regler. Vil du fortsætte med at fungere med succes? Derefter bliver du nødt til at reducere omkostningerne og spare tid ved at fokusere på effektivitet. Det er dog denne effektivitet, der presses af uforudsigelighed i forsyningskæden, vækst i antallet af mindre forsendelser og endda Brexit. Derudover vil manglen på arbejdskraft fortsætte med at vokse i de kommende år, hvilket øger behovet for et stærkt skybaseret transportstyringssystem endnu mere.
Hos Boltrics forstår vi dette behov. Og vi hjælper dig gerne videre. Derfor har vi i den seneste periode investeret i nye funktioner i TMS. Og derfor er vi forpligtet til at anvende endnu flere forbedringer, der matcher dine behov som transportvirksomhed. I denne blog deler vi tre realiserede udviklinger fra de seneste TMS-projekter.
Højere ydeevne
Først og fremmest er der investeret meget tid i at forbedre softwareløsningens ydeevne. Ikke kun teknisk, men også funktionelt. Denne udvikling sikrer, at TMS-applikationen fungerer (endnu) bedre. I sit fulde omfang. Programmet indlæser data hurtigere og har en klar brugergrænseflade. Takket være introduktionen af den moderne handlingslinje fungerer systemet nu mere intuitivt. Med det kan du selv bestille funktioner og handlinger på en måde, der er logisk for dine processer.
3 nye TMS-funktioner
Som kunde hos Boltrics kender du pelotonfilosofien. En del af denne filosofi er, at vi løbende forbedrer filialstandarden sammen ved at stille nye udviklinger fra igangværende projekter til rådighed for alle andre logistikudbydere, der arbejder med 3PL Dynamics. Og det resulterede blandt andet i følgende nye TMS-funktionaliteter:
1. Planlægningsark
Med planlægningskladden bliver det muligt at kompilere TMS-ruter til tilbudsrejser. Disse rejser kan suppleres med ordrer, der forventes at ankomme, men endnu ikke er tilgængelige. Som et resultat kan der laves en foreløbig planlægning, der allerede giver en masse indsigt. I sidste ende kan disse forslag fortsættes til de sidste rejser.
2. Uregelmæssigheder
Når du er aktiv inden for transport, skal du håndtere alle former for uregelmæssigheder, der opstår som følge af gennemførelsen af transporten. For eksempel, når kunder ikke er tilgængelige til levering, adressen er utilgængelig eller ukendt, eller varer er beskadiget eller mangler. Denne feedback kan deles med transportafdelingens kundeservice via den indbyggede computer (eller telefonisk). Herfra kan kundeservicemedarbejderen behandle disse uregelmæssigheder og straks indlede opfølgningshandlinger. I 3PL Dynamics er det første grundlag for denne funktionalitet nu udviklet.
3. Periodiske kundeopdateringer
Det er nu muligt at sende automatiske periodiske opdateringer til dine kunder. Via kommunikationsplanlægnings- og planlægningsregelfunktionaliteten kan du med jævne mellemrum informere kunderne om status for ordrer. Tænk på forventede forventede ETA’er eller leveringsstatusser.
Kommer snart!
Udviklingen i TMS-modulet i 3PL Dynamics er langt fra færdig. Snart udvides mulighederne med ‘Cash on delivery’ og GEO-kodning via jobkøer, hvilket forbedrer dataenes ydeevne og pålidelighed. Desuden kan du forvente en ny board computer API-ramme, der gør det muligt at vedligeholde boardcomputerintegrationer bedre og på en mere fleksibel måde. Og flere udviklinger er planlagt på TMS-kontrakter. Fra kontraktklausuler og rabatter i fragtrater til visualisering og offentliggørelse. Så hold øje med flere nye funktioner!
Vil du vide mere om Boltrics’ TMS-løsning eller udviklingen i de kommende måneder? Mail til info@bornerups.dk.