Hurtigere. Mere effektiv. Smartere. Som logistikudbyder arbejder du bevidst i højeste gear. Tid er den mest værdifulde ressource, du har. Og det betyder, at du skal tilpasse dine processer til det. Integrationer hjælper dig med at minimere gentaget inputarbejde. Ikke flere manuelle handlinger, men at få dit system til at gøre arbejdet for dig. Du kan gøre det med integrationer baseret på EDI. Eller API. Boltrics realiserer dog også integrationer baseret på kunstig intelligens på ingen tid. Nogle gange, selv inden for en dag! Og skønheden i det? Disse integrationer kører også gennem vores DataHub-platform. Er du klar til det?
Hvad er Boltrics’ DataHub-platform? En opsummering!
DataHub er integrationsplatformen for Boltrics: en skybaseret platform til at organisere, administrere og behandle dataflows. Det giver brugerne mulighed for automatisk at behandle data i deres systemer eller deres kunder. Vil du vide mere om DataHub? Klik her for at se mulighederne >>
Integrer kunstig intelligens i dine logistikprocesser
AI blomstrer. Fra chatrobotter til anbefalinger på din Netflix-konto. Og fra købsforudsigelser til forretningsintegrationer. Og ved at bruge Microsoft Azure Applied AI Services i vores modul Customs & Logistics Integrations anvender vi også disse AI-innovationer i din logistiske software. Fra automatisk sammenkædning af pdf-filer til ordrer i 3PL Dynamics til direkte ændring af status, når et dokument registreres. Takket være AI kan vi fange ethvert dokument og automatisere opfølgningsprocessen i din software. Og antallet af nye strømme fortsætter med at vokse.
Opret en integration på ingen tid: do’s and don’ts
Opsætning af en integration er en. Men at realisere en integration hurtigt og effektivt er to. Det kræver forberedelse og et godt overblik over dine processer. For eksempel, på hvilken måde vil du fange dokumenter? Via DataHub kan vi nemt (og sikkert!) integrere med din Office 365-postkasse. Eller måske vil du fange dokumenter via en S / FTP-mappe. Læs do’s and don’ts nedenfor og mød op i starten velforberedt.
Do: kategorisere dokumenter
Når du opretter et flow via modulet Customs &; Logistics Integrations, er det vigtigt at kategorisere alle de dokumenter, du skal fange med integrationen. Sørg derefter for at dele fem eksempler pr. kategori for at træne Applied AI Services og teste integrationen.
Do: arbejd trin for trin
Arbejd struktureret og vær forberedt. Vil du f.eks. opdatere oplysninger via en PDF-fil og tilføje filen som en vedhæftet fil? Sørg derefter først for, at filen er føjet til det rigtige dokument. Beskriv tydeligt placeringen af værdien på pdf-filen, der vedrører feltet i 3PL-dynamik. Er filen tilføjet korrekt? Derefter kan du begynde at arbejde på at opdatere eller tilføje ændringer til dokumentet.
At løse en fejl en gang er selvfølgelig ikke noget problem. Det kan du hurtigt gøre. Det er anderledes, når fejlen skyldes et strukturelt problem. Det ødelægger den effektivitet, du har opnået før, og du vil skubbe vand op ad bakke. Det vil De gerne forhindre. Fjern derfor fejl i kernen: dataindtastning.
Don’t: forhindre ændringer i sidste øjeblik
Make sure to not make any last-minute changes to the way you want your system to handle the documents. Create a clear process before the start of the project, including the location of the data from the attachments.
Tip: Mark the data on your example documents and add descriptions about how the data is used.
Don’t: Bliv ikke distraheret af undtagelser
Spild ikke for meget tid på dokumenter, du kun modtager en gang imellem. Brug din dyrebare tid på dokumenter, der ofte krydser dit skrivebord og tager for meget tid i din proces. Ekstraordinære dokumenter kan altid tilføjes senere!
Er du interesseret i at indføre AI i din logistiske proces?
Modtager du regelmæssigt fakturaer, NOA’er eller andre dokumenter, som du vil fange i din software ved hjælp af AI? Eller vil du lære mere om, hvordan du anvender disse integrationer i din drift? Mail til info@bornerup.dk og kom i gang!