Alt hvad du behøver for det perfekte match mellem din drift og din software

Logistikbranchen bevæger sig konstant fremad. Dine (nye) kunders behov ændrer sig konstant. Din kunde kræver mere lagerplads. Eller efter at have lukket en ny aftale, beder den nye kunde dig om at tilføje helt nye logistikaktiviteter til dine eksisterende tjenester. I disse tilfælde skal din organisation være fleksibel nok til at håndtere disse ændringer. Det samme gælder de digitale systemer, du bruger til at understøtte dine processer. Din software. Så hvordan kan din software understøtte alle dine logistikaktiviteter? Og samtidig følge med i den nyeste teknologiske udvikling og kundekrav? Vi hjælper dig på vej med fire spørgsmål, du skal overveje i jagten på det perfekte match.

Hvilke funktioner har du brug for?

Ændringer i branchen og hurtig teknologisk udvikling sætter en høj standard for en kompatibel softwareløsning. Ekstremt høj. Som logistikserviceudbyder er du afhængig af, at dine systemer understøtter din kerneforretning på daglig basis. Det giver dig det nødvendige grundlag for at operere på logistikmarkedet. Et meget bredt logistikmarked. For eksempel skal dit system kunne administrere det lager, hvor du opbevarer fødevarer. Den skal dog også kontrollere batchnumre på farligt gods, garantere sporing, toldklarere importerede varer, bestille fragtcontainere, arrangere transport, holde styr på hændelser, tildele ordreplukkere og kommunikere med andre systemer. Med andre ord et kæmpe arbejde.

Introducer nye kunder hurtigt

Med mange funktioner, der allerede er tilgængelige i softwarepakken, gør dette det nemmere hurtigt at tilføje nye kunder til din kundebase. Køber du de varer, der ikke passer ind i din nuværende proces, kan du medtage dem på kort tid. Tænk derfor fremad i din søgen efter en ny softwareløsning. Se ikke bare på den løsning, der støtter dig i løbet med dine nuværende kunder, men find også muligheder for at være på forkant under maratonløbet.

Hvor selvhjulpen er du?

En stor udfordring for leverandører af logistikydelser er at tilpasse sig hurtigt og fleksibelt. Muligheden for at introducere en ny kunde bliver ofte blokeret af softwareudbyderen – efter at have stillet spørgsmålet til udbyderen og ikke af softwaren selv. Fokuser derfor på et program, hvor der er plads til fleksibilitet. Og hvor dine medarbejdere selv kan lave (små) ændringer i processerne. Når først dine nøglebrugere har viden, burde de selv kunne lave (små) optimeringer. Find derefter muligheder for at træne dem. Begynd at lede efter disse muligheder, allerede før du har implementeret en ny softwareløsning. For i sidste ende er dine nøglebrugeres viden nøglen til succes.

Er din software godt beskyttet?

Sikkerheden af ​​dine systemer er afgørende. Som leverandør af logistikydelser registrerer du mange transaktioner hver dag. Hver bevægelse af en palle, der bekræftes af lagermedarbejderen via RF-scanneren, registreres. Hver statusopdatering, hver etiketudskrift og hver ordrebekræftelse. Det er muligt, at over hundrede brugere er aktive på serveren på samme tid. Derfor skal systemet være effektivt, stabilt og meget godt sikret. Tab af data betyder tab af troværdighed. Eller endda et fuldstændigt driftsstop. Du vil gerne undgå dette.

Bornerups logistik - sjøfrakt

Vil du være foran konkurrenterne om 10 år?

I fremtiden vil evnen til at integrere innovativ teknologi med din software blive stadig vigtigere. Derudover integreres flere systemer hver dag. Og det skal også ske på en sikker og pålidelig måde. Overvej for eksempel fremkomsten af ​​API’et, som du ikke kan gå glip af. Selv i dag er innovationer meget brugt i logistikverdenen. For eksempel bliver ordreplukningsmetoder som “pick-by-voice” og “pick-to-light” allerede ofte brugt i logistikken. Automatisering på lagre bruges også hyppigere. Med fulde autostores eller stablerkraner og robotter i lagerprocessen som resultat. Så er spørgsmålet tilbage, om din software er i stand til at overtage disse innovationer i dit system. Du kan derefter anvende disse på dine egne processer og sikre, at du giver dine kunder endnu mere effektive tjenester.

Den komplette filialløsning til logistikserviceudbydere

Står du ved en skillevej, når du skal vælge et nyt softwaresystem? Tag dig tid til grundigt at undersøge, hvad du har brug for. Og endnu vigtigere: Hvordan du kan udmærke dig i fremtiden med et stærkt fundament. 3PL Dynamics er et funktionelt komplet system, specielt til logistikbranchen. Et system, der opfylder alle krav til succes i fremtiden. Vil du vide mere om mulighederne i vores WMS, TMS eller FMS? Så send os en e-mail til info@bornerup.dk.

Sig ja til holdbare forandringer i et langvarigt samarbejde, hvor vi kan regne med hinanden