Detaillogistik: understøtter en effektiv forsyningskæde med detailspecifikke funktionaliteter

Vækst, omsætning, innovation. At køre logistikprocesserne i detailhandlere kan give betydelige muligheder. Det går naturligvis også hånd i hånd med et par udfordringer. Tænk på sæsonudsving, håndtering af store mængder små ordrer og høje forventninger til leveringstider, ordrenøjagtighed og produktkvalitet. Samtidig er detailhandlere kendt for deres innovative karakter. Ikke underligt, at de leder efter LSP’er, der tilbyder innovative løsninger og teknologier til at forbedre deres forsyningskædedrift. Giv din virksomhed mulighed for at differentiere sig og holde sig foran konkurrenterne.

Skræddersy dine tjenester, så de opfylder dine kunders unikke behov. Stil ind på funktioner, der er tilgængelige ud af kassen. Uden at skulle investere kraftigt. Her er de bedste funktioner, du kan begynde at bruge med det samme.

  1. Forskellige leveringskrav
    Støtte til detailhandlere er lig med forskellige leveringskrav. Derfor tilbyder 3PL Dynamics fleksibilitet i opsætningen af dine krav. Nedenfor er et par eksempler:
  • leveringsadresse en anden palletype
  • Krav til højde eller vægt for plukpaller
  • Mellemliggende paller
  • Antal etiketter og etikettype
  • GS1-nummerinterval pr. kunde (leveringsadresse)
  • Antal artikler, partier eller THT på en enkelt palle
  • THT sekvens; forhindre levering af produkter, der er ældre end en bestemt dato på samme sted
  • Max THT på leveringsdato
  • Afvigende leveringskrav under handlinger/kampagner pr. ordre
  1. Forvaltning af stamdata

Levering af det rigtige produkt på den rigtige adresse starter med dataoptimering. Derfor tilbyder 3PL Dynamics flere muligheder for at strømline og forbedre kvaliteten af dine stamdata. For eksempel:

 

  • Link adresse til én hovedadresse
  • Dirigere forskellige navne på adresser til én adresse
  • Forskellige kvalitetsstatusser på samme tid
  • Automatisk bestemmelse af karantænestatus baseret på produktions-/modtagelsesdato/-klokkeslæt + karantæneperiode (dage, timer, minutter)
  • Ordreenhed versus logistikenhed
  • Serienumre
Bornerups logistik - søfragt
  1. Plukning af ordre
    Detaillogistik kræver en lang række krav til ordreplukning. Understøt det flow, dine kunder anmoder om.

     

    • Kombineret ordreplukning pr. leveringsadresse
    • Pluk pr. leveringsadresse, pr. rullecontainer / plukpalle
    • Standard leveringsplaner pr. DC
    • Lagerallokering baseret på prioritet pr. datterselskabslager
    • Lagerbeholdning ejet af hovedsæde, bestilt af datterselskaber
    • Plukinstruktioner: automatisk visning på ordrevælgerskærmen
  1. EDI-meddelelser

Kommuniker ubesværet og i realtid med kunder og tredjeparter med den nyeste EDI-teknologi. Herunder:

  • Desadv pr. leveringsadresse og/eller Desadv til hovedkontoret
  • Opdaterer ordrer (linjer)
  • Status for bestande
  • Giv kunderne API’er i realtid for at få et overblik over deres lager
  • Giv kunderne API’er i realtid til at køre lagermutationer, selvom lagerbeholdningen allerede er plukket
  • Spor plukpaller til oprindelseskvitteringspallen
  1. Transport
    Sørg for, at ordrer let kan leveres, og kend undtagelserne pr. Adresse. Fang alle de nødvendige oplysninger i 3PL Dynamics for at sikre en problemfri levering. For eksempel:

     

    • Åbningstider / Lukketider
    • Tidsplan / leveringsplan
    • Køretøjskrav til levering, miljøzone, pumpebil mv.
    • Automatisk beregning af læssemåler baseret på bestilt lager
  2. Ombytning af paller – CHEP

Hold styr på udvekslingen af paller med smarte integrationer og foruddefinerede (automatiske) arbejdsgange.

  • Integration med Palletpool organisationer (CHEP)
  • Bestem automatisk: Afregning, Ombytning, Pallepulje

Vil du vide mere?

Er du klar til at forenkle dine detailspecifikke logistikprocesser? Med over 300+ implementeringer på vores track record ved vi, hvordan vi understøtter din virksomhed. Kontakt os via info@bornerup.dk.

Sig ja til holdbare forandringer i et langvarigt samarbejde, hvor vi kan regne med hinanden