Har du ikke nok varer på lager? Fuldfør dine ordrer med restordrer

Lagerstyring er ikke en nem opgave. Det kan du sikkert være enig i. Det ene øjeblik kan et produkt være meget populært, mens du den næste måned slet ikke leverer det produkt. Ved at bruge din erfaring, viden og analyse kan du forudsige bestemte mønstre. Det er dog næsten umuligt at administrere din beholdning perfekt. Derfor kan du måske genkende situationen, hvor en ordre kommer ind, men du ikke har nok på lager. I så fald er brug af en restordre den rigtige løsning til at hjælpe dig på vej.

Hvad er restordre? Hvilke fordele giver de? I dette femte blogindlæg i serien om e-fulfillment diskuterer vi brugen af ​​restordrer.

Et tomt lager skal have en restordre

Restordre er ordrer fra din kunde, som ikke kan leveres på grund af mangel på varer på dit lager. Når en ordre er bekræftet, og en eller flere varer ikke er på lager, betyder det, at du skal udskyde leveringen, indtil disse varer er på lager igen. Ved at bruge restordrer kan du derefter gennemføre ordren hurtigt og effektivt. Takket være denne nye funktionalitet opbevares de indgående varer ikke på dit lager, men er umiddelbart tilgængelige for plukning. Som et resultat kan du hurtigst muligt levere varerne til den rigtige adresse og øge kundetilfredsheden.

Restordre i din lagerproces

Når en ordre modtages, vises der muligvis en meddelelse, der fortæller dig, at der ikke er nok lagerbeholdning til at fuldføre denne ordre. Ved brug af restordre vil ordren automatisk blive sat i bero. Når varerne ankommer til dit lager, kontrolleres det, om der er åbne restordrer på disse varer. Hvis det er tilfældet, får du mulighed for at fortsætte bearbejdningen af ​​varerne eller straks at transportere varerne til en ladeplads eller forsendelse.

Hel eller delvis levering

Ved brug af restordrer er der to muligheder ved implementering af funktionaliteten:

  • Fuld levering: Hele ordren sættes i bero, når lagerbeholdningen er utilstrækkelig. Når de manglende varer er modtaget, vil hele ordren blive leveret.
  • Dellevering: Del ordren op i to. De manglende varer i ordren udtrækkes og placeres i en ny ordre. Dette dokument er en nøjagtig kopi, hvor vi ændrer kundereferencen ved at bruge et SUFFIX (-01). Når varerne er modtaget, vil den berørte ordre blive leveret for at fuldføre ordren.

Restordre i dit WMS

Er du interesseret i, hvordan du kan bruge restordrer i dit system? Følg vores blog. I næste uge vil vores konsulent, Eva, forklare trin-for-trin, hvordan du kan begynde at bruge denne funktionalitet i dit eget WMS.

Sig ja til holdbare forandringer i et langvarigt samarbejde, hvor vi kan regne med hinanden