jan 5, 2023 | Boltrics, Integration/EDI

Øg marginer og vær mindre afhængig ved hjælp af kunstig intelligens

Når vi ser os omkring, ser vi de enorme konsekvenser af mangel på arbejdskraft i mange forskellige brancher. Uanset om det er i lufthavne, i offentlig transport eller i overnatnings- og cateringbranchen. Der er stor mangel på mennesker. Som følge heraf vælger nogle virksomheder at reducere deres servicetilbud, hvilket fører til utilfredse kunder, mindre omsætning og lavere marginer. Derudover er vi i en energikrise, og vi kan kun forvente mindre økonomisk vækst, mener DNB og IMF. Det er klart en udfordrende tid. Det skaber utryghed, lægger pres på marginalerne i din logistikdrift og begrænser dine muligheder for skalering og ekspansion, fordi der simpelthen ikke er arbejdskraft til rådighed.

Kunstig intelligens som løsning i en krise

Den gode nyhed er, at disse udfordringer presser iværksættere til at opfinde nye metoder og komme med nye løsninger. Det hjælper vi gerne med. Og sammen med vores kunder finder vi nye innovationer. Et godt eksempel er brugen af ​​kunstig intelligens (AI) i den softwareløsning, vi tilbyder dig som logistikserviceudbyder.

AI: en stabil faktor i din drift

Ved at bruge kunstig intelligens kan du gøre dine processer mere forudsigelige. Forudsigelig, fordi kvaliteten altid vil være den samme. Vi, der arbejder med IT, siger ofte: “En computer lyver aldrig”. Og det er sandt. En computer sammenligner værdier, udfører en beregning og returnerer et resultat. En, der vil være den samme, så længe input forbliver det samme. Det samme kan ikke siges om job udført af mennesker. Nogle gange har din medarbejder det bedre end på et andet tidspunkt. Og på visse tidspunkter er han mere fokuseret end på andre tidspunkter.

Skalerbar

En anden fordel ved kunstig intelligens er, at du bliver mindre afhængig, fordi arbejdet udføres af en computer. Det betyder, at du ikke er afhængig af dine medarbejderes rådighed, sygefravær eller at der er stor mangel på arbejdskraft. Din virksomhed er med andre ord mere skalerbar, fordi du ikke er begrænset af dine medarbejderes kapacitet. Skalering åbner mulighed for at øge både omsætning og marginer.

Kunstig intelligens i 3PL Dynamics

I 3PL Dynamics bruges kunstig intelligens via Microsoft Cognitive Services i vores modul til told- og logistikintegrationer. På den måde kan vi ved hjælp af AI bruge ustrukturerede data som PDF-filer til intelligent at oprette ordrer i din logistikløsning. Høj forudsigelighed og lav fejlmargin. Du kan derefter automatisk frigive ordren til en ordreplukker eller chauffør via en arbejdsgang. Alt foregår helt automatisk og uden menneskelig indblanding. Resultatet? Der kræves ingen manuel ordreregistrering, og forudsigeligheden øges. Det betyder, at du kan behandle en højere volumen med det samme antal medarbejdere, samtidig med at du øger omsætningen og reducerer omkostningerne til et bundniveau.

Mere information?

Vil du vide mere om kunstig intelligens i 3PL Dynamics? Eller få mere information om denne måde at registrere dokumenter på? Send en e-mail til info@bornerup.dk og gør dig klar til fremtidens logistikdrift.